چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

ناصر قراگزلو: کاپیتان پرسپولیس بعد از مدت‌ها، سکوت را شکست.

به وجود آمدن حاشیه‌های فراوان در خصوص پرسپولیس شرایطی را به وجود آورده که او ترجیح می‌دهد مصاحبه نکند اما باقری روز گذشته به سئوالات همشهری پاسخ گفت.

  • در اولین بازی با حضور تماشاگران پیروز می‌شوید؟

مطمئنا نقش تماشاگر و هوادار برای پیروزی یک تیم واقعا مهم و حائزاهمیت است. تیم ما پرطرفدارترین تیم آسیاست. بنابراین ما از این امتیاز بزرگ برابر صبای قم استفاده خواهیم کرد. بازی با صبا همیشه بازی سختی بوده چون آنها در چند سال اخیر جزو پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ بوده و به عنوان یک تیم مدعی قهرمانی رودرروی تیم‌ها قرار گرفته‌اند. مطمئنا تماشاگران روز جمعه بازی زیبایی را از دو تیم خواهند دید.

  • ظاهرا‌‌ بازی صبا و پرسپولیس جنگ هافبک‌هاست. شما معتقدید چه تیمی قادر است میانه میدان را از تیم دیگری بگیرد؟

من اصلا موافق این مسئله نیستم. چون صبای‌قم به غیر از بازیکنان خوب و طراز اول در خط هافبک در بقیه خطوط هم بازیکنان بسیار خوبی دارد بنابراین تمام نقطه‌قوت صبا هافبک‌هایش نیستند.

  • برخی از بازیکنان صبا اعتقاد داشتند بازیکنان جدید پرسپولیس پیش از حضور کرانچار انتخاب شده‌اند و این چندان امیدوارکننده نیست؟

کاملا مخالف این نظریه هستم چون معتقدم حتی اگر کرانچار یک ماه زودتر هم به ایران می‌آمد، فرصت زیادی می‌خواست که با شناخت از بازیکنان دستور جذب آنها را بدهد. بنابراین کسی نمی‌تواند نسبت به این موضوع از باشگاه پرسپولیس ایراد بگیرد و از موفقیت کرانچار ناامید شود و راجع به او پیش‌داوری کند.

  • به نظر شما کرانچار در کارش موفق می‌شود؟

ممکن است برای هر تیمی در هفته‌های ابتدایی مشکل ناهماهنگی پیش بیاید و روی نتیجه‌گیری آن تیم تاثیر بگذارد. بازیکنان جدید زیادی به پرسپولیس اضافه شده‌‌اند اما من فکر می‌کنم کرانچار زمان می‌خواهد تا خودش و شایستگی‌ها‌یش را به اثبات برساند و در تیم ما موفق عمل کند.

  • پرسپولیس در این فصل با مشکلات بسیاری مواجه است و به نظر می‌رسد نمی‌تواند به راحتی از عهده مشکلات بربیاید.

همه مشکلات پرسپولیس را می‌دانند اما من فکر می‌کنم متاسفانه برخی‌ در پوشش خبری این مشکلات، عدالت را در مورد تیم ما رعایت نکردند.

  • فکر می‌کنید مشکلات پرسپولیس قابل حل است؟

من در صحبتی که با انصاری‌فرد داشتم صراحتا به ایشان گفتم مشکلات عدیده تیم را به مردم بگویند تا همه بدانند ما با چه مسائلی مواجه هستیم. مسلما هوادار تیمی مانند پرسپولیس که انتظار موفقیت از تیمش دارد باید بداند که بازیکنان پرسپولیس در چه شرایطی کار می‌کنند.

  • به نظر می‌رسد با سردرگمی عجیبی مواجه شده‌اید.

دقیقا همین‌طور است. چون جدا از اطلاع‌رسانی غیرصحیح ما حدود دو ماه است که تمرین می‌کنیم اما هنوز حق و حقوق خود را دریافت نکرده‌ایم ضمن اینکه فکر می‌کنم مبلغی که به باشگاه‌ تزریق شده به طور مساوی بین بازیکنان تقسیم نشده.  این یعنی آنکه نباید به یک بازیکن 40 درصد قراردادش داده شود و به بازیکن دیگر، تنها بخش اندکی پرداخت شود یا اصلا پرداخت نشود.

  • در برخی مواقع بیشتر از یک کاپیتان در مسائل باشگاه پرسپولیس دخالت می‌کنید.

اصلا اینطور نیست. من به خاطر مشکلات مالی به ترکیه نرفتم اما بعد از چند جلسه صحبت با انصاری‌فرد به ایشان گفتم که من دیگر راجع به مسائل مالی خودم حرف نمی‌زنم اما بار دیگر مسائلی پیش آمد که مجبور شدم اعتراض کنم.

  • چطور؟

وقتی بازیکنان به من می‌گویند در رابطه با مشکلات‌شان با مدیرعامل حرف بزنم، طبیعی است که من هم باید برای این مشکل اقدامی انجام دهم هرچند که این بار به بازیکنان گفتم خودشان هم باید صحبت کنند تا زودتر به حق و حقوق‌شان برسند.

  • یعنی تحریم تمرینات در راستای حل همین مشکلات بود؟

تحریمی در کار نبود هرچند که برخی‌ در این مورد به دروغ نوشته بودند که باقری و بازیکنان پرسپولیس تمرینات را تحریم خواهند کرد و علیه انصاری‌فرد هم طومار جمع کرده‌اند. در حالی که من به کسی نگفتم تمرینات را تحریم کنند یا علیه کسی طومار جمع کنند.

  • با وجود این مشکلات فکر می‌کنید پرسپولیس نتیجه بگیرد؟

ما تمام تلاش‌‌مان را برای موفقیت پرسپولیس انجام می‌دهیم اما همه باید بدانند بازیکنان تیم‌شان حتی در مقطعی زمین تمرین نداشتند و حتی مربیان پرسپولیس هم مدتی رختکن نداشتند.

  • واقعا کادر فنی پرسپولیس رختکن نداشت؟

این عین واقعیت است. چون بخشی از سالن‌های محلی که ما تمرین می‌کنیم اجاره داده شده بود. به همین دلیل مربیان ما را به رختکن راه نمی‌دادند.

  • با این حرف‌ها می‌خواهید چه بگویید؟

اینکه بازیکن حق اعتراض دارد و می‌تواند بگوید باشگاهی که مدعی قهرمانی است نباید چنین مشکلاتی داشته باشد.

  • فکر می‌کنی مشکلات پرسپولیس حل شود؟

مدیرعامل پرسپولیس به ما قول داده بعد از برگشتن تیم از دبی مشکلات مالی حل شود.

  • شما به حرف مدیرعامل اطمینان دارید؟

من به انصاری‌فرد گفتم شما می‌گویید یک هفته زمان می‌خواهید اما ما دو هفته دیگر صبر می‌کنیم.

  • و اگر با وجود این حرف‌ها مشکل‌تان حل نشد؟

انصاری‌فرد گفت مشکلات حل نشود من هم به جمع شما می‌پیوندم و بالاخره هر تصمیمی که گرفته شود با حضور انصاری‌فرد اتخاذ خواهد شد.

  • فکر نمی‌کنید مدیرعامل تیم‌تان هم از ثبات چندانی برای حفظ جایگاهش برخوردار نیست به همین دلیل شاید نتواند برای تیم چندان مفید واقع شود.

من نمی‌توانم در مورد این موضوع حرف بزنم که انصاری‌فرد در جایگاهش امنیت کاری دارد یا نه اما به هرحال ایشان فعلا درصدد حل مشکلات بازیکنان هستند.

  • بحث ممنوع‌المصاحبه‌شدن بازیکنان پرسپولیس صحت دارد؟

من بعد از بازی با پاس همدان مقابل دوربین تنها در مورد برد تیم‌مان صحبت کردم  اما بعدا دیدم از قول من نوشته‌اند که هیچکس نمی‌تواند به من بگوید صحبت کنم یا صحبت نکنم.

  • بالاخره باید بازیکنان پرسپولیس را ممنوع‌المصاحبه بدانیم یا خیر؟

بازیکنان تیم ما ممنوع‌المصاحبه نیستند حداقل تاکنون کسی از باشگاه به من نگفته که مصاحبه نکنم. من فکر می‌کنم یک بازیکن باید مشکلات را مطرح کند و مردم را در جریان مشکلات خود و تیمش قرار دهداما این موضوع نباید به شکلی باشد که هرکسی هرچه خواست از قول خودش بنویسد و یک بازیکن یا یک باشگاه را به راحتی زیر سئوال ببرد.

کد خبر 88713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز